W piątek 5 października po trwającym ponad półtora roku remoncie został otwarty zmodernizowany Dworzec Zachodni.

W  latach 1900–1904 od ulicy Głogowskiej w miejscu, gdzie znajdował się wylot tunelu łączącego perony powstał niewielki budynek, który nazwano Dworcem Łazarskim. W 1927 r. został on jednak rozebrany w związku Powszechną Wystawą Krajową. W jego miejsce wybudowano Dworzec Zachodni wg projektu Władysława Czarneckiego, który istnieje do dzisiaj.

Po II Wojnie Światowej dokonano niewielkich zmian związanych z odbudową ze zniszczeń. Zachował on jednak pierwotny klasycystyczny wygląd. W 1978 roku został wpisany do rejestru zabytków. Odnawiany był już dwukrotnie, najpierw w latach 1992–1996, a następnie w latach 2011–2013. Ten drugi remont był związany z przedłużeniem Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, tzw. PeSTki.

Teraz dworzec wypiękniał. Podwyższono dach obiektu, na którym stanął przedwojenny symbol kolejnictwa – skrzydlate koło wykonane z brązu. Waży ono 280 kg i ma 1,8 m wysokości oraz 1,8 m rozpiętości. Rzeźba zniknęła z dachu Dworca 75 lat temu. Po wojnie stanął na nim duplikat z betonu. Rekonstrukcję koła wykonał Wiesław Domański, rzeźbiarz z Krakowa, na podstawie archiwalnych przedwojennych zdjęć. Nad wejściem do budynku zamontowano oryginalny zegar oraz napis „Dworzec Zachodni”.

Podczas prac odkryto zamurowane historyczne okienko oraz gzyms w holu, a także fragment historycznego bruku, który został odpowiednio wyeksponowany. Odrestaurowano również kolumny przed wejściem, wykonane z lastriko.

Wewnątrz powstały nowe kasy biletowe, poczekalnia, punkt ZTM oraz Mc Donald’s. Jest też salonik prasowy oraz punkt informacyjny. Dworzec został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, są też pomieszczenia wyposażone w przewijak dla małych dzieci.

Inwestycja została sfinansowana ze środków PKP oraz budżetu państwa. Koszt inwestycji to 7 milionów, 400 tysięcy złotych.